הזמנת חשמלאי – מתי, למה ואיך

חובבי האתגרים הביתיים ואנשי ה"עשה זאת בעצמך" מכירים היטב את ההתלבטות מתי בעצם אנחנו צריכים לומר "די" ולקרוא לאיש מקצוע מוסמך שיאפשר לנו להשליך את כלי העבודה הצידה ולפנות לו את הבמה. כאשר מדובר בתחום החשמל, ההתלבטות הזו הופכת מהותית יותר כשלצד המחשבה האם אנחנו מסוגלים או לא מסוגלים לתקן או לבצע את ההרכבה או ההתקנה, נמצאת השאלה האם אנחנו עושים זאת בדרך הנכונה והבטיחותית ביותר. חשמלאי מוסמך או חשמלאי ראשי – שני בעלי המקצוע המוסמכים לפתרון בעיות ותקלות חשמל בבית – מהווים את הכתובת העיקרית שלנו כאשר אנחנו מחליטים לוותר על התענוג בחיפוש אחר סכנות ולהעניק את המברג שלנו לאיש המקצוע שיעשה את העבודה בצורה הבטוחה ביותר.

מתי מזמינים חשמלאי?

אם בכל זאת אתם מוצאים את עצמכם עומדים מול לוח החשמל הביתי ואומרים לעצמכם – "אולי אני יכול לעשות את זה לבד" חשוב שתדעו באילו מקרים אכן אתם יכולים להיעזר בידע המקצועי או החובבני שלכם ובאילו מהמקרים חשוב וכדאי להתקשר לחשמלאי מוסמך או חשמלאי ראשי שיתקנו את התקלה וימנעו סכנה לבריאותכם.

הבעיה הכי נפוצה בבתים היא ניתוק החשמל באופן פתאומי. הפתרון בדרך כלל הוא בדיקה של אילו מכשירי חשמל פועלים בעת ובעונה אחת, ניתוק אחד מהם וניסיון להרים את הפקק ולהשיב את החשמל לבית. בדרך כלל התקלה נפתרת לאחר שמורידים את עומס החשמל ומצמצמים את הצריכה בו בזמן, אבל פעמים רבות ייתכן ומדובר בתקלה חמורה יותר.

אם החשמל שלכם קופץ כאשר אתם מפעילים מכשיר חשמלי מסויים, יתכן ומדובר בקצר חשמלי באותו מכשיר ובמקרה זה תיאלצו למסור את המכשיר לתיקון אצל חשמלאי או לרכוש מכשיר חדש. ישנם מקרים בהם לא ניתן לזהות מהיכן מגיע מקור הבעיה והחשמל בבית ממשיך "לקפוץ", במקרה זה מומלץ שלא להתעסק עם לוח החשמל בבית ולקרוא לחשמלאי שיבוא וינסה לזהות את מקור הבעיה ולטפל בה. בין היתר, יבצע החשמלאי בדיקה של מפסק הפחת ובדיקות נוספות כדי לזהות מקורות לבעיות חשמל ולהביא את החשמל בבית לפעול בצורה תקינה. כאשר מפסק הפחת אינו פועל כמו שצריך, אין ברירה אלא להזמין שירות של חשמלאי מוסמך.

גם התקנה של נקודות חשמל בבית דורשת מעורבות של חשמלאי מוסמך. מומלץ שלא לנסות ולהקים נקודות חשמל מבלי להיעזר באיש מקצוע. בדרך כלל הקמה של נקודת חשמל במקום מסוים בבית דורשת בדיקה מקצועית של מצב החשמל, עומס החשמל בבית ושל לוח החשמל והויסות ברחבי הבית. רק לאחר מכן יוכל החשמלאי לקבוע נקודת חשמל במיקום המתאים לכך.

פעולה נוספת שדורשת מעורבות של חשמלאי היא תחזוקה שוטפת והחלפה של גוף החימום של הדוד החשמלי. כמעט בכל בית בישראל ישנו כיום דוד חשמלי שדורש לעיתים פעולות בדיקה ותחזוקה ולפעמים גם החלפה של גופי חימום, בעיקר אם מדובר בדוד "ותיק". בכל מקרה של החלפת גוף חימום חובה להזמין חשמלאי מוסמך ולא לנסות לפתור את הבעיה לבד, זאת משום שהתקנה לא נכונה יכולה להביא לקצרים ולסכנות ממשיות בבית.

איך מזמינים חשמלאי?

נדמה שהשאלה הזו היא פשוטה מאד ומחייבת תשובה אחת – מרימים טלפון ומזמינים את החשמלאי לביקור. למעשה, חשיבות הבחירה בחשמלאי מוסמך היא גדולה ואנחנו מחוייבים לבדיקת רקע החשמלאי, ניסיונו המקצועי ולפעמים – כאשר מדובר בתיקונים גדולים ומהותיים – גם מומלץ לבדוק המלצות וחוות דעת על מקצוענותו של החשמלאי. לא כדאי להזמין הביתה חשמלאי שאנחנו לא מכירים ולא יודעים דבר על הסמכתו, על הניסיון והותק שלו בתחום ועל היכולות שלו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here