מה היא אנרגיה ירוקה?

מדוע נולד הצורך באנרגיה ירוקה

בשנים האחרונות העולם פיתח מודעות לשינויים המתרחשים על פני כדור הארץ, כמו נזקים סביבתיים אשר חלקם הגדול נגרמים עקב שינויים אקלימיים אשר מופיעים כתוצאה מזיהום האוויר. ברוב המקרים, זיהום האוויר נוצר בשל הצורך לייצר אנרגיה לצרכים יומיומיים של האדם, החל בפעילות הפשוטה ביותר של בישולים במטבח, הדלקת מנורה ועד המפעלים הגדולים שעושים שימוש מוגבר באנרגית חשמל קונבנציונאלית. את המחיר על השימוש המוגבר הנעשה באנרגית החשמל, כולנו משלמים בדרכים שונות.

כיצד מכונים סוגי האנרגיה החלופיים

מתוך דאגה לעתיד העולם, עקב פגיעה נמשכת באיכות הסביבה, חוקרים ומדענים פיתחו תחליפים לאנרגית החשמל, תחליפים שעושים את אותן הפעולות שמבצעת אנרגיית החשמל המופקת מחומרים מתכלים, אך עם מינימום של פגיעה באיכות הסביבה, לפעמים ללא פגיעה בכלל. מרבית התחליפים לאנרגית החשמל הקונבנציונאלית מתבססים על פיתוחים הניזונים מאנרגית השמש. סוגי האנרגיה השונים המופקים ממקורות שונים, מקורות שאינם מתכלים או פוגעים באיכות הסביבה, נקראים אנרגיה ירוקה.

סוגי אנרגיה ירוקה

ישנם מספר סוגי אנרגיה ירוקה המהווים תחליף ראוי לאנרגיה הקונבנציונאלית שמיוצרת, מנפט, פחם וגז טבעי. סוגי אנרגיה ירוקה המוכרים לנו היום, הם: אנרגיה סולארית, אנרגית מים, אנרגית גאות ושפל, אנרגית רוח, אנרגית גיאותרמית ואנרגיה ביומסה. סוג האנרגיה הפופולארי ביותר מבין כולם, היא אנרגיה סולארית אשר זוכה פיתוחים ושדרוגים במהלך השנים האחרונות, והיא מבוקשת במפעלים, במוסדות ציבוריים, בבתים פרטיים ועוד. המודעות לפגיעה באיכות הסביבה היא רק גורם אחד למעבר להפקת אנרגיה ירוקה.

היתרונות בשימוש של אנרגיה ירוקה לעומת אנרגית חשמל קונבנציונאלית

פרט לשמירה על איכות הסביבה, כאשר משתמשים באנרגיה ירוקה, ישנם עוד מספר גורמים ההופכים את השימוש באנרגיה ירוקה לכדאי ומתבקש. החשש מפני התחממות כדור הארץ, כשהפקת חשמל בדרך המקובלת היא אחד הגורמים להתחממות ולפגיעה חמורה באיכות הסביבה, יש גם הדאגה מפני זיהום אוויר חמור שפוגע בבריאות של כולנו. שימוש באנרגיה ירוקה, למשל, אנרגיה סולרית, אנרגית מים או אנרגית רוח, מתבסס על אלמנטים הקיימים בטבע, שאינם מתכלים ונמצאים באופן טבעי בסביבת האדם בכל מקום בעולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here