קרדיט איטון

הפסקות חשמל או קפיצות באספקת החשמל הסדירה עלולות לשרוף מערכות פנימיות בתוך מחשבים, מסכי טלוויזיה, מוניטורים וכל ציוד חשמלי אחר. בשונה ממקרר או תנור, מערכות המחשב עדינות יותר, רגישות ומכילות מידע חשוב כגון קבצים ומידע פנימי של המשתמש או הארגון.

קרדיט ניב קנטור

"השילוב בין סופת הכרמל הנוכחית וגל האומיקרון הפוקד אותנו, אנשים ממשיכים לעבוד מהבית ולכן משתמשים במחשב הביתי באופן יום-יומי, החושף אותם בתקופה זו לנזקים במערכות או איבוד מידע בגלל הפסקות חשמל" מסבירה רות אביאל, מנהלת תחום Power Quality בחברת Eaton ישראל, החברה הבינלאומית המובילה לניהול אנרגיה ותשתיות חשמל. "עובדים או סטודנטים היושבים בבית על המחשב האישי שלהם צריכים לנסות להגן כמה שיותר נגד נזקי סופות וגשמים. האל פסק שומר על קו אינטרנט פעיל גם בהפסקת חשמל".

לטענת אביאל, אחת השיטות המוכרות והקלות ביותר היא לחבר מכשיר אל פסק בין מתח רשת החשמל למערכות המחשב. אל פסק היא מערכת חכמה המשלבת בין כרטיס אלקטרוני וסוללות וכאשר המערכת מזהה בהפרעה חשמלית היא נכנסת לעבודה. כאשר הפסקת המתח אינה רגעית ועלולה לקחת זמן תוכנת ההורדה החינמית של Eaton IPM מהמתקדמות בעולם פועלת באופן אוטומטי נותנת רצף עבודה ברגע שמתח הסוללות יורד, תוכנת ה IPM יודעת לבצע גיבוי מסודר למחשב. בזמן הזה הסוללות של מערכת האל פסק ממשיכות להעביר מתח לתחנה או למחשב ושומרות על רצף עבודה קבוע (לאיטון מגוון פתרונות בתחום הזה היכולים לספק משך רציפות העבודה אורך יותר). "הפרעות חשמל עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למכשירי חשמל ומחשוב. נפילות מתח או נחשול מתח המתרחש בפרק זמן של מאיות שניה עלול לגרום לשריפה של רכיבים אלקטרוניים וכך לסכן את מערכות המחשב של המשתמשים ואת המידע המצוי בתוך המחשב".

"מערכות אל פסק הן הפתרון האידיאלי לתקופת החורף משום שמאפשרות, גם במקרה של קפיצת חשמל, המשך עבודה. עובדים או סטודנטים צריכים לבחור מערכת אל פסק המתאימה להם, בהתאם לגודל המערכת איתה הם עובדים, ולהתקין אחת שתאפשר להם זמן תגובה לשמור קבצים רלוונטיים, ולבצע כיבוי מסודר כדי לא לפגוע ברכיבי החשמל במחשב". לסיכום מסרה אביאל: "בשונה משנים קודמות, השנה צריך להתכונן לחורף גם מבחינה מקצועית – פוך ותנור חימום ישמרו על החום, אל פסק יסייע לשמור על העבודה והמחשב".

רות אביאל מציינת מספר טיפים כיצד מכשירי ה-UPS מגן על ציוד ה- IT שלך מפני ברקים והפסקות חשמל:

1. בחר UPS לפי הצורך. ראשית, קבעו את דרישות ההספק של המכשירים להגנה. הוסף את ההספקים (watt) של כל המכשירים שברצונך להגן באמצעות UPS.

2. UPS מספק חשמל לציוד חשמלי בזמן הפסקות חשמל. במהלך הפסקת חשמל, בדרך כלל סוללת ה- UPS מספקת חשמל לציוד חשמלי. ניתן לכבות או לרוקן את המכשירים בבטחה בכוח שמספק UPS.

3. UPS מגן גם מפני קפיצות מתח. במהלך סופת רעמים, ברק יכול להכות על קו החשמל או בסמוך אליו, ולגרום לזינוק של מתח יתר.

4. הגן גם מחוץ לסופות רעמים. ה- UPS מגן על הציוד על ידי קבלת הפרעות באספקת החשמל כגון תנודות מתח, רעשיי חשמל, הפרעות בקו החשמל, קצר חשמלי.

5. למפות את צרכי UPS במועד. מומלץ להשיג גיבוי חשמלי לפני שמתרחש נזק. במיוחד במהלך סופת רעמים קשה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here