קרדיט PIXABAY

השקעה בגג סולארי מהווה כיום את אחת ההשקעות המשתלמות כיום בארץ. לא מעט אנשים בוחרים להתקין מערכת חשמל סולארית בביתם, אשר תאפשר להם לחסוך בצריכת החשמל הביתית שלהם ולא פעם גם להפיק מכך תשואה כלכלית על ידי מכירת חשמל עודף לחברת החשמל או מכירת החשמל המופק מהמערכת הסולארית לחברת החשמל. חשוב לדעת כי בכדי לגשת לפרויקט של בניית מערכת סולארית על הגג, יש צורך לבחור בחברה מקצועית ואמינה אשר ידועה ביכולת שלה להתקין את המערכות המדוברות על כל גג בצורה הטובה והמדויקת ביותר.

כל התהליך לחיסכון באנרגיה

מערכת חשמל סולארי לגג בית מורכבת מכמה רכיבים עיקריים: פאנלים סולאריים אשר מונחים על תשתית אלומיניום, אופטימייזרים אשר מחוברים לפנאלים הסולאריים בכדי למצות את מרב הפוטנציאל אשר גלום באנרגיה של השמש, כבלים אשר יוצאים מהפאנלים באופן ישיר לממיר שמצוי בארון החשמל. לכל אחד מהמרכיבים במערכת המדוברת כדאי לקבל הצעת מחיר וכן את שם היצרן ואת משך האחראיות על כל חלק. החשמל אשר תייצר המערכת הסולארית על הגג ישמש עבור צריכה עצמית ויחסוך את חשבון החשמל שלכם לחברת החשמל, מעבר לכך, כל ייצור עודף שייווצר יעבור בצורה ישירה מהמערכת לחברת החשמל ויזכה אתכם בהכנסה חודשית נוספת. השכרת גגות למערכת סולארית מהווה כיום דבר פופולארי ביותר בשל הרווח הכלכלי שניתן להפיק ממערכת מעין זאת. מדינת ישראל מקדמת כיום הקמה של מערכות חשמל סולאריות על גגות פרטיים וכך למעשה מאפשרת בנייה של גג סולארי ללא צורך לשלם תוספת ארנונה או היטל השבחה וכן ללא צורך בהיתר בנייה או בדיווח לרשויות המס.

כיצד נבצע זאת נכון

בכדי להתקין את המערכת המדוברת, חובה שיהיה טופס 4 עבור בית פרטי או היתר למבנה עבור גג של מבנה מסחרי. יש צורך שהגג יהיה בגודל של 70 מ"ר ויותר, יש צורך לוודא שמדובר על גג שמבחינת הצורה שלו יכול להיות מתאים להתקנת מערכת מעין זאת, כאשר העדיפות היא תמיד גג אשר פונה לכיוון דרום או גג שטוח. כמו כן, יש לבדוק האם הגג מכוסה במרבית שעות היממה על ידי עץ או כל גורם אחר שמסתיר את השמש. גג מעין זה לא יוכל לייצר עבורכם חשמל.  בסופו של דבר, חשוב מאוד לבחור חברה מקצועית ומנוסה מבין כלל חברות להתקנת מערכות סולאריות המציעות את שירותיהן כיום וזאת בכדי שתהליך התקנת המערכת יתבצע בצורה מדויקת ומקצועית והמערכת תניב לכם את האנרגיה המרבית לצורך הפקת חשמל.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here