קרדיט: Canva

כל בעל עסק, חברה או מתקן מסחרי חייבים לערוך למבנים שלהם בדיקות תקופתיות אשר באות לוודא כי המבנה בטיחותי לשימוש. בדיקת אינטגרציה כיבוי אש חייבות להיעשות על ידי קבלן מוסמך בתחום החשמל, לצורך קבלת אישור של רשות הכבאות וההצלה.

לרוב, מערכות למניעת שריפות מותקנות על ידי אנשי מקצוע שוניפ שלא מכירים אחד את השני. בדיקת אינטגרציה נעשית על מנת לוודא שכל המערכות שהוקמו על ידי אנשי מקצוע שונים פועלות יחד בצורה הנכונה ובזמן הנכון. קבלן מורשה שהוא גם חשמלאי מוסמך בודק שילוב מכשירי כיבוי אש ונותן את אישורם. לאחר ביצוע הבדיקה נערך דוח מקצועי, ונשלח לרשות הכבאות וההצלה.

בדיקות חשמל גם באתרי בנייה זה הכרחי

אתר בנייה הוא לא רק מקום בו מקימים מבנה חדש, אלא גם אזור בו עושים שיפוץ בבניין קיים. לכן, כל מתקן חשמל בו מתבצעות עבודות – שיפוץ או בנייה – חייב לעמוד בתקנים של חוק החשמל לאתר בנייה ולעבור בדיקת לוחות חשמל. זה נכון בין אם העבודה נעשית בבית, במשרד, בתעשייה או בתחום אחר. בכל אתר בנייה קיים לוח חשמל ראשי הניתן לחיבור ללוחות משנה. בעל הנכס, מי שתכנן את המתקן, הקבלן או מי שמנהל את המתקן, כולם אחראים לשמור עליו במצב תקין. בדיקות תקופתיות של לוחות החשמל הן דרך יעילה ובטוחה לשמור על בטיחות המתקן ולאיתור פגמים ובעיות בהקדם האפשרי.

בדיקות נוספות אותם חשוב לערוך בעת בדיקת מערכת חשמלית

לצורך רישוי עסקים יש לנציבות הכבאות וההצלה כללים ברורים לגבי תדירות בדיקת מערכות החשמל בחברות ובבניינים, בהתאם לגודלן ולמה שהם עושים. הכללים אומרים לחשמלאי באיזו תדירות הוא צריך לבדוק מערכת חשמל. הכללים לגבי חשמל אומרים שצריך לטפל כראוי בציוד חשמלי, וזה משהו שצריך לעשות. הציוד החשמלי יישמר במצב תקין על ידי הקפדה על הכללים בתקנון החשמל והנחיות היצרן.

כמו כן, ישנן משימות תחזוקה נחוצות עבור שנאי מתח גבוה ומתח נמוך ובאיזו תדירות יש לבצע אותן. התחזוקה חייבת להיעשות פעם בשנה כי זה מה שהיצרנים והתקן אומרים שחייב לקרות. חשוב לציין שבחלק גדול מעבודות התחזוקה מתגלים בעיות שניתן לתקן לפני שהן גורמות לנזק לציוד המתקן, לציוד הלקוח או להשבתה בלתי צפויה של המתקן, אשר מבזבזת שעות עבודה יקרות. מומלץ לבצע סריקה תרמוגרפית אחת לשנה, גם בלוחות חשמל קטנים, בהם לא נדרשת סריקה תרמית על פי חוק. חשוב לזכור שאם תגישו תביעה לחברת הביטוח שלכם, ייתכן שהם לא ישלמו על הנזק אם המתקן לא יתוחזק מעת לעת לפי התקן. בתום האחזקה הרגילה, מתבצע רישום מלא המפרט את כל העבודה שנעשתה, כולל טיפול בשנאים מתח גבוה.

עוז טכנולוגיות ישמחו לבצע את כל הבדיקות הנחוצות על פי חוק כדי שתעמדו בכל התקנים ותקבלו את האישורים הדרושים לכם על פי חוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here