קרדיט: freepik

בחירת בעל מקצוע אמין ומקצועי הוא אתגר שפוגש כמעט כל אדם בגור בעולם המודרני, ואם הבחירה עצמה היא עניין מאגרת בזכות עצמו הרי שביצוע הבחירה עבור אזרח ישראלי היא מאגרת פי כמה. מודע בעצם? ובכן מסיבה כזו או אחרת השתרשה בישראל תרבות ובה בעלי מקצוע אינם תמיד מרגישים מחויבים לספק ללקוח שירות מקצועי, אמין והגון, שלא לומר נאמן ללוחות הזמנים שסוכמו בין הצדדים. יתר על כן, לעתים נראה היה שמשוואת יחסי הכוחות בין לקוח לספק בישראל היא הפוכה מן המקובל, כלומר במקום שהספק יהיה זה אשר נדרש להיענות לדרישותיו וצרכיו של הלקוח, פעמים רבות נראה היה כאילו תפקידו של הלקוח הוא להיענות לדרישותיו וצרכיו של הספק, הן מבחינת שעות העבודה, הן מבחינת אופן ביצוע העבודה וכמובן מבחינת התמחור.

בהקשר זה יש לציין כי בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי לטובה ברמת איכות השירות הניתנת על ידי בעלי מקצוע בישראל,  קביעה זו נכונה במידה רבה כלפי סוגים שונים של בעלי מקצוע ובפרט אילו העוסקים בתיקונים והתקנות בתחום הביתי: חשמלאים, אינסטלטורים, נגרים וכדומה.

מה הביא לשינוי האמור? ובכן הערכה סבירה בהחלט היא גם כאן אפשר לסמן את מהפיכת המידע שהביא עימו האינטרנט כגורם העיקרי בשינוי. ובהרחבה- עד לשנים האחרונות יכול היה חשמלאי באשדוד או בכל עיקר אחרת בישראל להעניק ללקוחותיו שירות שאינו מיטבי מבלי לשאת בצורה מלאה בהשלכות, כלומר ללא פגיעה משמעותית במוניטין ובהיקף ההזמנות מלקוחות חדשים, מצב זה נגרם בעיקר עקב זרימה מוגבלת של מידע בין אותם לקוחות.

כל זה השתנה בצורה דרסטית אם כניסתן של הרשתות החברתיות ואתרי הדירוג של בעלי המקצוע. כלומר אותו חשמלאי מאשדוד תיאורטי, במידה ויעניק ללקוחותיו שירות לא מקצועי או יאחר בצורה משמעותית או יתנהג באופן בלי הוגן והגון, התוצאה בהחלט עשויה להיות: פוסטים ביקורתיים באחת או יותר מן הרשתות החברתיות אשר עשויים להגיע לקהל הלקוחות הפוטנציאלים שלו, דירוג בלתי מחמיא באתרי הדירוגים במידה והוא רשום באתר שכזה ולא פחות חשוב מכך, כאשר יבקש לקוח פוטנציאלי כלשהו המתגורר באשדוד או סביבתה המלצה לחשמלאי מקצועי והוגן באיזור אשדוד, לא יהיה את אותו קהל לקוחות מרוצה שיכול לספק המלצה שכזו עבור מיודעינו האשדודי.

אוקיי, במידה ואני מחפש חשמלאי, מה עלי לעשות בעצם?

מכל האמור לעיל נגזרות בעצם ההמלצות הבסיסיות בבחירת בעל מקצוע הוגן, אמין ומקצועי בתחום עבודות החשמל:

  • בדקו את אתרי הדירוגים הרלוונטיים ואתרו בעלי מקצוע זמינים ובעלי דירוג חיובי גבוה.
  • בצעו חיפוש אחר המלצות בקבוצות אזוריות ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק.
  • שאלו חברים, מכרים וקרובים משפחה, בין אם באמצעות רשתות חברתיות או באופן ישיר.
  • הפעילו שיקול דעת והיגיון בריא.
  • אל תבחרו בהכרח בהצעת המחיר הנמוכה ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here