כך תשיגו הנחות בעריכת אירוע

אם השמחה באה בביתכם ואתם מארגנים אירוע, בכל סדר גודל, כמובן שצפויה לכם שורה של בחינה ורכישה של שירותים מאנשי מקצוע ונותני שירותים, בין אם מדובר בשכירת אולם או כל מרחב אחר, מוזיקה, אוכל ועוד. כולם רוצים לשלם כמה שפחות, אבל גם עסקים רוצים להרוויח כמה שיותר, ולכן אנשים המגיעים לא מוכנים לסגירת העסקה עלולים לשלם מחיר גבוה מדי, שאחרים לא שילמו. נכון שיש מחירון, אבל כולם יודעים שבענף הזה הוא בגדר נקודת התחלה ומרחב התמרון של העסק הוא גדול, בהתאם לגורמים משתנים מסוימים. להלן כמה עצות שיוכלו לעזור לכם להשיג מחירים נוחים לעריכת האירוע.

  • הכי חשוב: תערכו השוואה, מעמיקה – אם לא תבצעו את הדבר הכי בסיסי ומתבקש אף עצה אחרת לא תעזור לכם, כי הרי המחיר הוא דבר יחסי, ומה שהופך מחיר לטוב זה לא מה שנאמר לנו ומה שהרגשנו, אלא  שורת החיוב ביחס להצעות אחרות. אז חודשים טרם האירוע צריך לשבת ולערוך השוואת מחירים לכל נותני השירותים ולא משנה אם מדובר בצלם, תקליטן או כל ספק אחר. רצוי לבקש המלצות ממשפחה וחברים ולבדוק כמה הם שילמו, ועם המידע הזה להגיע לפגישה.
  • "תישלחו" על ידי מישהו – בני אדם הם יצורים חברתיים, ולכן הגורם המרכזי להענקת הנחות הוא היכרות אישית, אז חשיבות ההתייעצות עם חברים ומכרים היא גדולה. הסיכוי להנחה כמובן תלוי במידת ההיכרות עם אותו בעל עסק, אבל לפעמים אפילו רק אזכור של שם מוכר יכול לעשות את העבודה. אם מדובר באדם שדי קרוב אלינו אפשר גם שיבוא איתנו לפגישה וישתתף במשא ומתן, מה שמביא לעניין ההתמקחות החשוב. מתאים במיוחד לסגירה של אטרקציות לאירועים כמו זיקוקין, הפרחת יונים וכו', שם ההספק הוא לרוב הבעלים היחיד של העסק ולכן אפשר יותר "לדבר ללב שלו".
  • התמקחות זה ספורט ישראלי, תעשו אותו – אם תיצמדו לנהג מונית ליום עבודה, אתם תראו ש- 90% מהנוסעים מתווכחים איתו על המחיר של נסיעה סטנדרטית, המחושבים יותר לא עולים עליה לפני שסוגרים מחיר טוב. כי ישראלים הם כאלה, הם ממולחים, דברנים, מעגלים כל פינה שאפשר, וזה לא משנה אם מדובר בהייטקיסטים או נגרים. יש אנשים ביישנים שלא אוהבים להתמקח או גרוע מכך- לא יודעים ועדיין עושים זאת. אז אם התמקחות אינה הצד החזק שלכם, כדאי שתיקחו אתכם מישהו שיודע ואוהב לעשות זאת. אבל, בתוך כל הרצון לקבל הנחה חשוב לזכור שאסור לכם חלילה לגנוב את דעתו של מישהו או להפעיל מניפולציות ושקרים, אל תשאפו לקבל את המחיר הכי- הכי נמוך שהעסק יכול להציע ושמתחתיו הוא פשוט יפסיד כסף. אם לפי ההשוואה שערכתם הציעו לכם מחיר סביר- לסגור, לא לנסות לסחוט את הלימון הזה עד שיתייבש.
  • נאמנות שווה כסף – אם כבר היו לכם אירועים בעבר וגם הפעם אתם חוזרים לאותו אולם/ צלם/ תקליטן ועוד, מגיעה לכם הנחה. השוק תחרותי, יש הרבה מספקי שירותים בחוץ אבל אתם בוחרים שוב במישהו הספציפי הזה, גם אם הוא מספק שירות טוב ולא חסרה לו עבודה- זה לא סותר. במידה וזה אירוע ראשון, כדאי להכין את הקרקע לעתיד כדי שאז תקבלו הנחה (אל תהססו לדרוש הבטחה מפורשת, גם אם זה יקרה בעוד הרבה זמן), כך גם תדעו מה אתם מקבלים ותחסכו את המאמץ של לחפש איש מקצוע חדש.
  • מחיר גמיש מצריך גמישות – במשאים ומתנים יינתנו לכם הצעות לשינויים מסוימים שיכולים להוזיל את המחיר, למשל תאריך לאולם שמישהו ביטל, תאריך בו נערך משחק כדורגל מעניין, או סתם יום לא אטרקטיבי בחורף בתחילת השבוע. אלה שמחפשים הנחות לא יכולים לבוא נעולים מראש על חתונת חלומות שתיראה בדיוק כמו בחלומותיהם, כי זה לוקסוס שעולה כסף. אז לבוא עם ראש פתוח, לזכור שלא מה שנראה טוב הוא אכן כזה ולהיפך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here